Friday, all day long...

En riktig goo dag idag. Gött. Sovmorron, lång frukost, ett avsnitt Gossip Girl (är mer en regel med minst 1avsnitt/dag nu)... lite planerande med Magda och sen en sväng på stan och stopp på Pause, som vanligt på vilodagarna!

Imorrn vankas de tjejmiddag sen vidare på tema-kalajs hos Eklund. Blir en trevligt kväll, ska försöka hinna ner till Åsarna och se Teo åka teamsprinten på invigningen av rullskidbanan också.

Inte mycke som har hänt senaste dagarna, är i slutet på min fartvecka också. Och de känns! Himla trött på kvällarna. Såg en rätt rolig film igår tillsammans med några chokladbollar.

Dumpad...

Snart är de tävlingspermiär också, wihoo. Antingen är man inte sugen alls, man känner sig inte förberedd och dåligt tränad. Eller så går man bara som på nålar och hoppas veckorna ska flyga fram så man får se hur man ligger till. Jag känner mig föreberedd, så de ska bli riktigt roligt och stå på startlinjen den 15:e i Bruksvallarna.

Nu - tillbaka till Idol.

Packningsdags på Blasbichlerhof...

På något konstigt sätt så har jag alltíd med mig mer saker hem än jag har med mig när jag kom. Den här gången kanske de inte är jätte konstigt. Men ändå, väskorna räcker som inte riktigt till.

Jag och herrn har i alla fall rekord packat, och hör och häpna, klarat av de utan att bli ovänner. Inte illa.

Utsikten från där vi bott nu i lite mer än en vecka, Blasbichlerhof.

Imorrn bitti/i natt kliver vi upp och beger oss mot Kiel. Tråkigt att åka ifrån Ramsau med alla träningsmöjligheter... Glaciären, slingriga & branta vägarna man kan åka rullskidor på, alla stigar som man skulle kunna tillbringa många timmar på. Och framförallt vädret. Men ändå ska de bli skönt att komma hem. Ta de lite lugnare, även om jag älskar såna här veckor då man tränar stenhårt och de blir bara träning,äta,vila,träna,äta osv...

Motivationen är på topp efter detta läger och de var verkligen efterlängtat att få ladda huvudet lite.

- hemåt

Dag 6, Ramsau am Dachstein

Igår hade vi en väldbehövlig vilodag, även om man blev lite små sugen på att åka upp på glaciären när man gick ner till frukosten och såg att de skulle bli ännu en solig dag!

Istället tog vi sovmorron, slöade med datorerna i sängen och sen tog vi en sväng till Schladming. Kikade i lite affärer och tog oss en fika.

Efter en go & mäktig fika...

Idag tog vi åter kabinbanan upp till glaciären och glassade i solen. Inte ett moln på himlen, lite väl mycke folk dock tycker jag, då de snabbt bildas köer.

Paradiset?

På eftermiddagen tog vi oss an Schladming-backen, pojkarna gick test och jag körde intervaller. Blev ett riktigt tufft & bra pass. Blev även räddade av en Österrikare på vägen ner.

Grym utsikt!

Imorrn ska vi upp och njuta av den näst sista dagen här. Men nu ska somliga njuta av en Stiegel och andra av lite choklad.

Sunshine

Ännu några dagar avverkade här i Ramsau. Igår hade vi de väldigt dimmigt på glaciären men eftermiddagen bjöd på sol. Idag har vi haft en kanon dag med bara några få moln. Igår tog jag mig en runda runt Rittelberg med väldigt fin utsikt på många ställen. Och idag har vi avverkar Pichlertestet, uhh. Skönt att ha de gjort!

Dimman i Tisdags, såg 10 m framåt på vissa ställen...

Fina utsikten från löpturen

Dagens skidåkning var helt enkelt underbar!

Ramsau, Österrike

Inatt kom vi äntligen fram till hotellet där Järpens skidgymnasium även bor. Var inte allt för stor pina att åka ner hit. Gårdagen genom Tyskland var seeeeg. Men annars gick de bra med ett stopp i Filipstad för lite träning i Lördags, sen ner till Göteborg och på färjan. Sen glassade vi med god mat, taxfree och avrundade med lite bio. Indiana Jones.

Idag har vi hunnit med ett pass på glaciären och solen tittade fram en del, så jäkla härligt! Och på eftermiddagen åkte jag i rullisar i sport-bh, vilket var ett tag sen man kunde göra hemma i Östersund. Så härligt! Hit skulle jag kunna flytta.

Nu ska jag ägna mig lite åt första Stieg Larsson boken; Män som hatar kvinnor. Har bara hundra sidor kvar! Spänningen stiger.

Diska, tvätta, dammsuga.......

Ännu en efterlängtad vilodag! Skönt att inte ha några måsten att man måste gå upp i tid och sånt. Tänker man... men som vanligt är de nånting som gör att man ändå måste upp när sängen är som skönast! Idag var de en gubbe från bredbandsbolaget som ska fixa vårt bredband.

Så nu ska jag ta tag i tvätten och plocka fram dammsugare innan Teo kommer hem från skolan. Sen ska jag nog ta fram stora wheelbag-väskan och börja packa än en gång. Nu ska vi bege oss till Ramsau, Österrike. Ska bli riktigt kul att få åka skidor utomhus istället för inne i en betong tunnel, för tredje gången den här sommaren/hösten. Hoppas på riktigt fint väder och bra före uppe på glaciären, men de har Rikard redan lovat :-)

NU, ska jag ta tag i allt de där som jag måste.