Mot Norge

Den här veckan är en sån där vecka man inte hinner annat än träna, äta, träna, sova osv. Jag kan faktiskt tycka att de är riktigt skönt med såna här veckor, man slipper tänka på nått annat och har fullt upp ändå!

För att spetsa till den hårda veckan lite så åker jag till Norge imorrn och springer två sträckor på St:Olavsloppet för Trångsviken Woolpower, Trångsvikens damlag. De blir sista sträckan imorrn och andra sträckan på Torsdag. Kommer bli grymt bra träning!

Sen blir de nog två eller tre dagar hemma i Klövsjö innan Teo kommer hem. Då blir de några lugna dagar här hemma innan vi förhoppningsvis åker söderut, antingen västkusten eller Skåne, eller både och! Skulle va skönt att få sola & bada lite den här sommaren också.

Hunnebostrand ifjol..

Kina update..

Sitter just nu och trycker i mig lite cookies och jordnötter för att få i mig energi såhär på kvällskvisten. De är inte helt enkelt att få i sig tillräckligt med mat här i Kina. De luktar inte gott, ser inte gott ut och smakar inte särskilt bra! Men riset är de inget fel på och brödet. Men, de blir mycke nötter, choklad och gott&blandat på dagarna :-) Har just tagit mig en dusch på Qiaobo Ice & Snow World Hotel som ligger alldeles bredvid slalombacken vi ska klättra uppför några gånger imorrn.

Idag har vi förflyttat oss frå Yakeshi där vi igår tävlade en skatesprint på utlagd snö vid en slalombacke utomhus. De va ca. 20 grader varmt men snön var perfekt! Riktigt härligt att åka. Och riktigt härlig känsla hade jag i kroppen! Vann prologen knappt före Jenny, sen gick kvartsfinalen som på räls, sen var de dags för semi. Tog starten (vilket är väldigt ovanligt för att vara mig) och fick sen en lucka på ca. 10m efter första uppförsbacken, så utför backen var de bara att paddla med benen, och shoooflöjt så låg jag på magen med stavarna i mellangärdet och kippade efter luft. Så kan de gå! De va lite tråkigt, jag tror jag och Jenny hade kunnat pressa varandra riktigt hårt i finalen, de hade varit kul!

Men jag är ändå riktigt nöjd med tanke på hur de brukar kännas på sprint. Om jag redan tagit ett steg framåt från i vintras ska de bli kul att träna resten av sommaren och hösten och sen starta vintersäsongen! Men jag måste medge att de va lite surt att inte få lite extra shoppingpengar :-)

Efter buss-flyg-buss från Yakeshi in till Peking igen så har vi strosat omkring på gatorna och en av alla "markets" som finns fyllda med fejk-kläder, fick även ta en efterlängtad kaffe på Starbacks och äta en riktigt grym middag innan vi tog en taxi till hotellet. De är en riktigt häftig upplevelse att vara här, men nog längtar jag hem lite. Till vanlig svensk frukost, välja vad man vill att äta och andas frisk luft!

Imorrn kör vi Teamsprint här i inomhus-slalombacken. Jag & Peter Larsson har bildat ett super team så imorrn ska de bli åka av, dock tror jag att vi kör med lite olika uppladdningar ;-)

Tjing tjing!

Bättre sent än aldrig.

Träningen rullar på riktigt bra för att vara så pass tidigt på året för min del. Full av energi, motivation och sug.. så de är inte speciellt svårt att genomföra dom pass som skall göras varje vecka. Sen så fick jag just reda på att de blir skid-VM i Falun 2015, kan ju inte bli ett mer perfekt mål i framtiden!

Annars så pysslar vi mest på här hemma på dagarna. De är små fix som ska göras hela tiden fast man inte tror de. Idag har Teo satt upp nya duschdörrar, han är händig han! Nu hoppas vi bara att vi får vårt matbord imorrn, annars vet jag inte vad jag tar mig till! Vi skulle få de för typ 1 månad sen!

Sen är de bara två veckor innan jag & Teo mfl. drar till Kina och åker lite skidor, får lite värme, kollar på muren och förhoppningsvis shoppar lite :-) De ser jag fram emot! De är alltid roligt att ha små saker att längta till framöver, allting går så mycke enklare då!

Imorrn väntar intervaller med Anna innan jag tar helg :-) Hoppas på en mysig helg med maaassssor av sol.