Några dagar sol..

Sen i Fredags har jag varit i Klövsjö hemma hos mor & far. Först körde vi en sprint träningsrace i Fredag fm som Mattis fixade och de gick bra. Kände mig lite seg i början, körde som vanligt fel när vi kör träningsrace på ÖSK (!!) men sen kom jag igång och jag tyckte jag kände mig ganska pigg!

I Lördags körde jag två härliga träningspass på Storhogna, de har varit skönt väder hela veckan men mycke sol, gillar´t! På Söndag morron åkte jag och pappa ner till Lucksta för att tävla. Både jag och pappa körde 10km K och de va en fröjd att se pappa plåga sig, och få skrika lite på sidan om :-)



Tekniken satt fint hos pappa tycker jag! Han hade här när de va typ 800m kvar en kvinna bakom sig, så han insåg att han skulle va tvungen att spurta lite. Han ville nämligen inte få stryk av en tant som han uttryckte sig! Här i uppförsbacken va avståndet typ 20-25m, sen blev de en liten nerförsbacke och så va man inne på stadion och så åkte man runt en fotbollsplan och i mål. Just i nerförsbacken orkade inte pappa riktigt stå i fartställning.. "Jag va ju fan tvungen att få luft!!". Men de orkade minsann kvinnan och hon knaprade in ganska friskt! Så pappa insåg att han va tvungen att spurta ännu mer och som han tog i!!


In på upploppen, varsitt spår, pappa drog längsta strået..


Rätt trött..

I Söndags kom Teo direkt från Otepää. Hade en riktigt skön vilodag i Måndags då de va plusgrader och strålande sol! Blev en promenad med hundarna, fika, Solsidan och massa mys..


Jag och Mi(san)




Teo med Zäta och Donk.

I morse skulle vi egentligen ha kört en träningstävling, pursuit, på ÖSK. Men då de va närmare -20 grader imorse så ska vi köra nu på eftermiddagen istället! De ska bli skoj! Hoppas att de ska kännas bra och att kroppen börjar piggna till efter träningsperioden! Har just varit ute och sprungit en sväng med Anna Panna och snart blir de lunch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0