De blir inte alltid som man tänkt sig..

Ja, i Torsdags kväll åkte jag med Hanna till Kramfors, sen tog vi flyget därifrån upp till Gällivare. En lite speciell resa då vi var många skidåkare som åkte med de lilla flyget, så bagaget fick åka i köket och på toaletten! Så de blev ingen kaffe på vägen upp och inget toabesök!

I Fredags testade vi skidor och åkte igenom banan några ggr och guud så fint de va! Inte ofta man ser så fina och breda spår och vädret kunde inte ha varit bättre. Jag körde på några intervaller som alltid dagen innan tävling och jag tyckte de kändes bra, men började hosta lite mer än jag gjort förut i veckan direkt efter.

På kvällen slet hostningarna sönder mina lungor och på Lördag morron var mina lungor helt trasiga och jag hostade så jag grät på min och Jennys morronpromenad. Så jag fick helt enkelt säga åt Selin att väcka Magda och stå över tävlingen själv. Riktigt tråkigt men jag hade aldrig kunnat ta mig runt banan! Väldigt dålig tidpunkt då jag verkligen sett fram emot Gällivare helgen och formen var ganska bra tror jag.

Fick se lite av tävlingarna på Lördagen på plats iaf sen ager chaufför åt killarna och tjejerna och se Marcus & Daniels fantastiska lopp på tvn på campingen! Sen satte jag mig på nattåget efter middagen och åkte till Bräcke där Teo hämtade mig (03.50 på morronen!!!).

Klev upp lagom till stafetten och mådde ännu sämre. Efter lunch fick jag feber och ont i bihålorna, så då fick Teo åka på apoteket och hämta ut pencilin och hostmedicin.. Troligtvis en infektion i luftrören eller lungorna. Känns sjukt trist såhär i början på säsongen men senast jag var riktigt sjuk minns jag inte ens! Så de är bara att ta de lugnt, vila upp mig och försöka julbaka lite om jag orkar (såg att hostmedicinen innehåller Morfin, kanske därför jag är så trött och slö?!?!). De är trots allt lääänge kvar på säsongen!

Nu ska jag krypa ner i sängen igen och se en film!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0