Tour de Norway

I Onsdags morse åkte vi mot Norge.. efter två dagar hemma efter Zinkgruvan. Jag är lite osäker på formen och mn återhämtning har inte varit på topp sen långloppet i Åsarna men de är grymt kul att vara här!! Resan hit va väldigt spännande och händelserik..


Vi såg typ 15 vildsvin vid Stöllet.. häftigt!


Sen blev de lite trångt på vägbanan när vi kom in i Norge och en av bussarna parkade.

Idag började tävlingarna med 3,3 km klassiskt i Ringkollen. Blev väldigt glatt överraskad när jag åkte banan och insåg att enda stakpartiet på hela banan va ca. 10 sek. En av de finaste banorna jag har åkt tror jag! Men, man måste vara i bra slag för att hänga med dom bästa.. jag är ganska långt ifrån någon form av bra åkform. Återhämtar mig knappt. Men jag tyckte jag gjorde ett kontrollerat lopp men där de gick för sakta helt enkelt. Men imorrn är de en ny dag och nya möjligheter. Mycke kan hända över en natt.


Några suddiga men gladda flickor i en fnittrig buss på vägen hem..

Annars håller vi ställningarna i Norge. Vår chaufför Tessan kör alldeles förträffligt fint på små vägarna här, Anna drar ett och annat r.v-skämt och vi lever på mackor. Humöret är på topp och de kan inte bli annat än en kanon helg med de här gänget :-)

Nu ska jag äta lite kvällsfika innan vi kryper ner i sängen och hoppas att dom inte börjar ploga kl. 04.00 utanför vårt fönster imorrn också.

Föresten, min favorit körde grymt på OS-sprinten igår, de blev en 11.e plats och en riktigt kanon kvartsfinal.. Hoppas han kommer hem snart!

Natti natti

Kommentarer
Postat av: Teo

Jag kommer snart hem!! så fort jag får bara..

2010-02-19 @ 01:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0