ICA-loppet

Idag har jag åkt min hittills längsta tävling i karriärer, de blev ICA-loppet i Åsarna 45km. Imorse när jag vaknade fattade jag inte riktigt vad jag hade gett mig in på.. 4,5 mil klassiskt åkning, mesta dels stakning (!!), inte min favorit direkt och eftersom jag alltid vill göra mitt allra yttersta och inte bara åka igenom. Så va de bara till att börja ladda och ruska igång mina smååå söta armar och prata lite gulligt med dom så dom skulle orka hela vägen..

Och de gick ju vägen. Blev 2.a, efter Susanne som hängde på en raket-gubbe med en 1,5 mil kvar.. Jag är sjukt nöjd. Mest över att jag hängde med på stakningen så bra och att jag orkade hela vägen i mål! :)

Nu ska jag krypa ner i soffan med en rejäl fika, (är hungrig som en varg och trött!!) och en sprillans ny bok som jag längtat efter att få börja läsa! Sen blir de födelsedagsmiddag för mammsen som fyllde år igår! Hipp hipp hurra! Sen är de sprint med min favorit kl. 20.00..

En helt okej dag med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0