Saffran

Igår när vi stog i kön på Hemköp för att handla lite gottigottgott till bion så frågade tjejen framför oss efter saffran. Kassörskan öppnar kassan, tar fram nycklar, vänder på sig, låser upp ett mindre kassaskåp som står bredvid kassan och tar ut 0,5gram saffran (alltså en påse) och slår sedan in varan i kassan.. 34,90:-. Jag fick en chock!

Kollade receptet på lussebullar som jag hade tagit fram innan vi åkte för att se hur mycke jag behöver till en sats lussebullar, 1gram. Alltså kommer kommer saffranen till mitt lussebullsbak landa på 70:-, shit pommefritt! Visste att saffran va dyrt, men så dyrt? De blir minsann dyra lussebullar i år, men de är de värt!


Man förstår varför dom förvaras i kassaskåp bakom kassan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0