Snipp snapp slut...

Ruskigt va fort den här vintern har gått! Känns som att de va igår vi va i Bruks på läger och första tävlingarna... (ok, inte riktigt då, men ni fattar..). Idag har de varit strålande sol och +5 grader i Östersund. Vi gillar´t.

I helgen drog vi iväg på de anrika Flyktingloppet. Vi installerade oss i Lördags på "masslogin" i Gäddede. Jag och Ida sov skavfötters på två madrasser på golvet på ett rum med fönster ut mot korridoren och en riktigt läcker toalett, om de hade varit på 30-talet. Blev ingen start för mig på Söndagen. Men, istället agerade jag dricka langare och jag har aldrig varit så avundsjuk på dom som åkt tävlingen som igår! Strålande sol, stenhårda spår och de finaste långloppet i Europa skulle jag kunna tänka mig! Så nästa år ställer jag in siktet på Flyktingloppet, lagomt till deras 60 års jubileum också :-)

Jag, Niklas, pappa, Per & Conny var i alla fall service-teamet. Vi langade dricka, körde rally på smala norska små-vägar och glassade i Högans solbrillor. Ida var grym och åkte ifrån Susanne uppför dom ruskiga backarna, sista stöten kom för både killar & damerna i den ökända Muruhatten. Vilken backe, trodde aldrig den skulle ta slut!  Riktigt fina priser kom alla ÅIK:are hem med också. Ida fick en datorn, Teo fick ett spurtpris på 5.000 norska kronor + fjällduk & en Certina-klocka värd ca. 4000:- och dom andra fick minst lika fina priser! Helt grymt.

Idag har jag bara glassat ute och besökt fot-Åke. Sen tog jag och Teo en mysig middag på Pause. Välbehövligt efter en omtumlande vecka. Nu ska jag ta tag i tvätten sen ska jag krypa ner i sängen. Imorrn bitti blir de besök hos herr Rensbo, ska bli skönt! Eller skönt och skönt, massage är inte skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0