Vilodag med tankarna på annat...

Gårdagens sträcka på St Olav var riktigt rolig att springa, trots att kilometrarna är längre än man tror, asfalten hårdare än man minns och vädret blötare än på länge. De gav mer smak och suget efter löptävlingar är stort. Men, de får nog bli på lite mjukare underlag. Jag och T satte upp ett mål, som jag tyckte då var ganska tufft och som T inte ville jag skulle bli besviken om jag inte klarade. Så målet uppsatt och en glass i pris stack jag ut på mina 5,2 km. T stog efter vägen och ropade att de gick fort (vilket jag såklart trodde va för att va snäll...), men sen när jag kom i mål visade de sig att jag sprang 1,5 min fortare än målet. :-) Wiiie. Så ett skaplig kilometertid och en glass rikare vill jag springa mer, mer, mer! Vilken motivations-kick, inte varit allt för många av dom på senaste tiden!

Idag har vi spenderat vilodagen med en alldeles för lång sovmorron, innan vi tog oss iväg till Frösö Zoo och lekte små barn. Riktigt mysigt att strosa runt bland djuren och tänka på nått annat. Sen hoppade vi in i bilen och styrde mot Klövsjö där vi blir i två dagar för att vara hundvakt åt Mi(san) medans mamma och pappa tog en lite kort semestertripp.


Mi i favoritstolen på altanen


Älsklingen löser sudoku medans Mi tar sig en liten tupplur i soffan...

Nu ska jag göra i ordning lite kvällsfika till oss innan vi hoppar i säng för att ge oss ut på en riktigt lång och fin fjälltur imorrn bitti. Hoppas vädret inte ställer till allt för mycke besvär...

Natti natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0