SM & Slalom

Sista delen av SM, gick av stapeln i helgen på klubbens banor i Åsarna. Roliga banor, helt i min melodi. Lite synd att jag inte stog på startlinjen bara. Riktigt sugen men om resultatet hade blivit lika roligt var ju en annan femma. Åsarna lyckades i alla fall ta hem en silver-medalj och en brons-medalj på Fredagens stafett. På Söndagen hägrade 3-milen och 5-milen, riktigt fina spår! Va ute och gled lite på skidorna faktiskt och kollade in Wassbergs jobb :-) Där åkte Mats riktigt fort och ledde med ca. 3 min när halva loppet var åk, så, ja, spänning fanns inte riktigt i de loppet... Nu är säsongen näst intill slut, bara sista Intersport Cupen i Piteå kvar. Men de syns att dom som tävlat mycke på sista tiden börjar längta efter att få titta ner i diverse flaskor med rus-drycker än ner i vätskebältet. Men snart så, då har vi inlett en ny säsong som håller på några få veckor bara, men ack så rolig den säsongen är. Ungefär lika jobbig som skid-säsongen, om inte värre!

Sedan har jag & älsklingen spenderat en dag med lite slalomåkning såhär efter SM och hunnit med en mysig övenattning på Storhogna med lite bad, bastu och 3-rätters middag. Himla mysigt och de är skönt att komma hemifrån ibland också. Så nu är batterierna laddad till max med myspys. Kommer ju inte se Teo på två veckor (de är länge i min mening) eftersom han drar till Piteå och sen till Schweiz. Men, jag ska jobba och tjänat lite slantar så mig går de ingen nöd på :-)



Idag har jag haft en riktigt skön dag med långpromenad efter frukosten sen en riktigt bra lunch på Husman, som vanligt! Sen tog jag och Teo en skidtur i solen, så jäkla varmt! Men om jag är så roligt skid-åknings-sällskap just nu är de väl delade meningar om. Men jag gör bara som Otto skulle sagt, polymasar. Nu ska jag ta mig en lite promenad till ICA och sen ska de bakas snickerskakor. Perfekt sysselsättning när de andra halvan får åka på fin-middag och jag får äta makaroner till middag. Näe, här måste de vägas upp lite med gosaker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0