Älgjakt & svampplockning

Igår tog vi oss hem till min kära mor & far i Klövsjö. Lite mys på Fredags kvällen med biltur på skogsbilvägar och sånt! Imorse blev de uppstigning 05.00 för att bege oss ut tillsammans med jaktlaget på förmiddags-jakten. Jag med pappa & Teo med Johan. Hundarna skällde på allt annat än älg på jaktlagets mark idag. Men Teo & Johan kom i kast med björn, usch.

Sen blir de lite myspys i Bjärtan (sovning) och sen begav vi oss ut på lite svampplockning jag och älsklingen. Blev faktiskt mer plockat än vi hade tänkt, kul :-) Så nu har vi till hösten och vinterns svampsåser!

Nu blir de film snart med massa gott. Efterrätt, godis, lite chips kanske och förhoppningsvis nått mer som dyker upp i skafferiet. Sen ska jag nog messa Tessan och se hur Lördagen i Ösd har artat sig, vi vet ju hur de gick sist ;-)

Mysmys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0