Vilken WC-premiär!

GRATTIS Marcus & Charlotte! Sitter i soffan och har fortfarande gåshud på armarna. Vilken känsla att ha tagit ut sig så man knappt kan stå och ändå försöka förstå att man verkligen har vunnit sin livs första WC-seger.

Nu ska jag trycka i mig lite lunch sen ska jag ut och supporta åkarna som kör sin egna tävling här hemma i Ösd idag. 10km klassiskt på förmiddagen och nu blir de jaktstart i fristil. Har fått lite adrenalin från tv-tittandet nu så jag ska nog kunna gapa rätt bra på älsklingen mfl.

Min egen tävlingspremiär gjorde jag som många andra förra helgen. Inte alls lyckad säsongsöppning. Trött, sliten och syra i första backen blev ingen bra kombi. Så denna här veckan har gått i lugnets tecken. Har allt för mycke vila att ta igen, och dum som jag är och optimist vill jag att de ska ta max. 5 dar!

Men efter Österrike, fartvecka, Bruksvallarna mm. så räckte de inte med 5 dagar som jag hade på mig inför tävlingspremiären och jag vet att jag kan åka mycket fortare. Resultatet var inte värdelöst, men känslan. Därför känns de ganska bra att veta att den dagen de känns toppen kommer de gå så mycke bättre.

Så, den här veckan fokuserar jag på allt annat än längdskidåkningen. Den är ju trots allt inte hela livet, långt ifrån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0