På väg mot nya äventyr...

Helgen i Kalix kan jag säga blev lite av en besvikelse. Formen hade känts väldigt uppåtgående helgen innan och på veckan innan kändes den ännu bättre... siktet va inställt på en riktigt bra prestation. Humöret var bra, formen var bättre än någonsin den här säsongen och så kommer tävlingen, pang. Allting låser sig och loppet går allt annat än bra... känns inte bra en enda meter på loppet och väl i mål svimmar jag av tydligen (påstog tävlingsläkaren) och får åka på en bår till sjukstugan.

Jag repade mig bra ändå... lite sömn & glass gjorde att jag verkligen ville åka dagen efter, och gud va de kändes bättre på sprinten än Lördagens lopp. Även om placeringen inte blev så bra (vilket inte är så ovanligt för mig när de gäller sprint) så kändes de så himla bra.

Så nu är det nya tag som gäller... jag har varit besviken och frustrerad över vad de va som inte funkade men nu har jag lagt de bakom mig och har siktet inställt på att göra nått otroligt kul imorrn. Slottssprinten i Sthlm, WC-tävling. Ska bli himla kul att få åka och se hur dom bästa gör! Skidglädje är vad som kommer infinna sig i lilla mig när jag står där med dom andra. Även om de bara blir ett prolog på ca. 3min för mig så blir det spännande att sen se fortsättningen på tävling. Jag & Hanna ska heja :-)

Nej, nu måste jag packa klart. Snart går skjutsen ut på flyget ner till Sthlm. Kommer hem imorrn kväll igen. Lite extra motiverad och laddad förhoppningsvis till nästa äventyr, Skejtvasan, 45km, på Fredag.

Tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0