Mixstafett, Skidskytte-VM, 2008

Lite dåligt med den dagliga uppdateringen så här får ni en liten resumé:

Söndag:
Team-sprint med Emma i Falun. Gick riktigt bra... efter en 2:a plats i prologen så tog vi hem segern i finalen! Gött! Tvåa blev Falk & Ragnarsson och på en tredje plats kom Korsgren & Lindstedt från Domnarvet.
Min egen känsla av loppet var riktigt bra, formen är på väg uppåt tror jag, skönt!

Det stog ett Björn Lind-stipendium på spel också, till de juniorlag som vann med mest emot mediantiden i sin klass. Jag & Emma tyckte de inte hade varit helt fel med 5.000:-/var... Men pengarna tog våra favorit-pojkar & SingStar-mästare; Johan & Marcus hem. Kul för dom :-)

Måndag:
Tog med mig farmor och åkte in till Ösd tidigt på morronen. Hon skulle med ett tåg till Uppsala för operation av struma som blir av på Torsdag, hoppas verkligen de går bra!

Sedan blev de snabbt ombyte till skidkläder och ut i de fina vädret.... Strålande sol och nån minusgrad.
Efter träningen blev de en dag med Anna Panna på stan, lunch i skidskytte-tältet där Ellen jobbar och lite shopping för Annas del. Jag va duktig och köpte inget (!)
Lite SingStar blev de på kvällen med Anna, Hanna, Fidde & Leif också. Börjar gilla de där med att sjunga mer och mer!

image7

Idag:
Blev det intervaller på morron sen lite vila och en pastalunch. Efter de så drog vi på Skidskytte-VM.
Mixstafett stog på VM-schemat idag... mycke folk och bra stämning :-) Lite svårt att hitta de perfekta stället men jag tyckte jag hittade de tillslut ;-)
Ingen toppen dag för Sverige kanske, men ändå en 4:e plats. Efter de blev de lite middag på stan med Teo & August... gott.

Och resten av kvällen ska jag ägna åt Gossip Girl, en serie jag tänkt börja följa. Följer nämligen inte ett enda tv-program på tvn just nu... Imorrn blir det en låång sovmorron och på kvällen blir det lite Skidskytte igen, med min kära mor och far den här gången.


Dagens outfit-pris går till: Therese & Josefin (som var snyggt klädda i pälsmössa & oranga vägverket-overaller dag till ära).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0